Los Angeles Times


Los Angeles Times

Infobox Newspaper
name = Los Angeles Times


caption = Front page from October 23, 2006
type = Daily newspaper
format = Broadsheet
foundation = December 4, 1881
owners = Tribune Company
headquarters = 202 West 1st Street
Los Angeles, California 90012
United States
publisher = [http://www.latimes.com/services/newspaper/mediacenter/la-mediacenter-hartenstein,0,4859396.story Eddy Hartenstein] [cite news |author=MacMillan, Robert |title=Tribune hires former DirecTV CEO to run LA Times |url=http://www.reuters.com/article/ousiv/idUSGOR66595920080816 |publisher=Reuters |date=2008-08-16]
editor = [http://www.latimes.com/services/newspaper/mediacenter/la-mediacenter-rstanton,0,1004362.story Russ Stanton]
website = [http://www.latimes.com/ www.latimes.com]
circulation = 773,884 Daily
1,101,981 Sunday [cite web |author=Saba, Jennifer |title=New FAS-FAX: Steep Decline at 'NYT' While 'WSJ' Gains |url=http://www.editorandpublisher.com/eandp/article_brief/eandp/1/1003795106 |work=Editor & Publisher |publisher=Nielsen Business Media, Inc. |date=2008-04-28]

The "Los Angeles Times" (also known as the "LA Times") is a daily newspaper published in Los Angeles, California and distributed throughout the Western United States. It is the second-largest metropolitan newspaper in the United States and the fourth-most widely distributed newspaper in the United States. [cite web
title=2008 Top Newspapers, Blogs & Consumer Magazines
url=http://www.burrellesluce.com/top100/2008_Top_100List.pdf
format=PDF
publisher=Burrelles"Luce"
] In addition to its print product, the Times also publishes a 24-hour news Web site at latimes.com.

Founded in 1881, the "Times" has won 37 Pulitzer Prizes through 2004; this includes four in editorial cartooning, and one each in spot news reporting for the 1965 Watts Riots and the 1992 Los Angeles riots. In 2004, the paper won five prizes, which is the third-most by any paper in one year (behind "The New York Times" in 2002 (7) and "The Washington Post" in 2008 (6)).

History

The paper was first published every week and half, as an evening paper, bearing the name, "Los Angeles Daily Times" on December 4, 1881, but soon went bankrupt. The paper's printer, the Mirror Company, took over the newspaper and installed former Union Army lieutenant colonel Harrison Gray Otis as an editor. Otis made the paper a financial success. In 1884, he bought out the newspaper and printing company to form the Times-Mirror Company.

Historian Kevin Starr lists Otis (with Henry E. Huntington and Moses Sherman) as a businessman "capable of manipulating the entire apparatus of politics and public opinion for his own enrichment." [cite book
last=Starr
first=Kevin
authorlink=Kevin Starr
title=Inventing the Dream: California Through the Progressive Era
year=1985
publisher=Oxford University Press
location=New York
isbn=0195034899
oclc=11089240
pages=228
] Otis's editorial policy was based on civic boosterism, extolling the virtues of Los Angeles and promoting its growth. Towards those ends, the paper supported efforts to expand the city's water supply by acquiring the watershed of the Owens Valley, an effort (highly) fictionalized in the Roman Polanski movie "Chinatown" which is also covered in "California Water Wars".

The efforts of the "Times" to fight local unions led to the October 1, 1910, bombing of its headquarters, killing 21 people. Two union leaders, James and Joseph McNamara, were charged. The American Federation of Labor hired noted trial attorney Clarence Darrow to represent the brothers, who eventually pleaded guilty, although supporters then (and since) believed the two men were framed.Fact|date=December 2007 The paper soon relocated to the Times Building, a Los Angeles landmark.

Chandler era

On Otis's death in 1917, his son-in-law Harry Chandler took over the reins as publisher of the "Times". Harry Chandler was succeeded in 1944 by his son, Norman Chandler, who ran the paper during the rapid growth of post-war Los Angeles. Norman's wife, heiress and fellow Stanford alumnus Dorothy Buffum Chandler, became active in civic affairs and led the effort to build the Los Angeles Music Center, whose main concert hall was named the Dorothy Chandler Pavilion in her honor. Family members are buried at the Hollywood Forever Cemetery near Paramount Studios. The site also includes a memorial to the Times building bombing victims.

The paper was a founding co-owner of then-CBS turned independent television station KTTV; it became that station's sole owner in 1951 and remained so until it sold it to Metromedia in 1963. Now that station is owned by Fox through Newscorp.

The fourth generation of family publishers, Otis Chandler, held that position from 1960 to 1980. Otis Chandler sought legitimacy and recognition for his family's paper, often forgotten in the power centers of the Northeastern United States due to its geographic and cultural distance. He sought to remake the paper in the model of the nation's most respected newspapers, notably "The New York Times" and "Washington Post". Believing that the newsroom was "the heartbeat of the business"cite book
last=McDougal
first=Dennis
authorlink=Dennis McDougal
title=Privileged Son: Otis Chandler and the Rise and Fall of the L.A. Times Dynasty
year=2002
publisher=Da Capo
location=Cambridge, Mass.
isbn=0306811618
oclc=49594139
] , Otis Chandler increased the size and pay of the reporting staff and expanded its national and international reporting. In 1962, the paper joined with the "Washington Post" to form the Los Angeles Times-Washington Post News Service to syndicate articles from both papers for other news organizations.

During the 1960s, the paper won four Pulitzer Prizes, more than its previous nine decades combined.

A Pulitzer Prize in 1990 went to the Times' Jim Murray, considered by many to be one of the greatest sportswriters of the century.

The paper's early history and subsequent transformation was chronicled in an unauthorized history "Thinking Big" (1977, ISBN 0399117660), and was one of four organizations profiled by David Halberstam in "The Powers That Be" (1979, ISBN 0394503813; 2000 reprint ISBN 0252069412). It has also been the whole or partial subject of nearly thirty dissertations in communications or social science in the past four decades. ["ProQuest Dissertation Abstracts", accessed June 8, 2007.]

Modern era

The "Los Angeles Times" paid circulation figures have decreased since the mid-1990s. It has recently been unable to pass the one million mark, a milestone easily surpassed in earlier decades. Some believe the circulation drop was a result of a liberal bias attributed to the paper, which alienated many readers; others attribute the drop to the increasing availability of alternate methods of obtaining news, such as the Internet, cable TV or radio. Others also believe that the drop was due to the circulation director (Bert Tiffany) retiring. Still others believe the circulation drop was a side effect of a succession of short-lived editors who were appointed by publisher Mark Willes after Otis Chandler relinquished day-to-day control in 1995. Willes, the former president of General Mills, was criticized for his lack of understanding of the newspaper business, and was derisively referred to by reporters and editors as "The Cereal Killer".

Other possible reasons for the circulation drop include an increase in the single copy price from 25 cents to 50 cents [Shah, Diane, "The New Los Angeles Times" "Columbia Journalism Review" 2002, 3.] or the rise in readers preferring to read the online version instead of the hard copy. [Rainey, James, "Newspaper Circulation Continues to Fall," "Los Angeles Times" 1 May 2007: D1.] Editor Jim O'Shea, in an internal memo announcing a May 2007, mostly voluntary reduction in force, characterized the decrease in circulation as an "industry-wide problem" which the paper must counter by "growing rapidly on-line," "break [ing] news on the web and explain [ing] and analyz [ing] it in our newspaper." [cite news
author=E&P Staff
title=California Split: 57 More Job Cuts at 'L.A. Times'
url=http://www.editorandpublisher.com/eandp/article_brief/eandp/1/1003590597
work=Editor & Publisher
publisher=Nielsen Business Media, Inc.
date=2007-05-25
accessdate=2007-05-28
] 2004 Pulitzer Prize winner Nancy Cleelandcite news
author=E&P Staff
title=Pulitzer Winner Explains Why She Took 'L.A. Times' Buyout
url=http://www.editorandpublisher.com/eandp/article_brief/eandp/1/1003591028
work=Editor & Publisher
publisher=Nielsen Business Media, Inc.
date=2007-05-28
accessdate=2007-05-28
] , who took O'Shea's buyout offer, did so because of "frustration with the paper's coverage of working people and organized labor"cite web
author=Cleeland, Nancy
title=Why I'm Leaving The "L.A. Times"
url=http://www.huffingtonpost.com/nancy-cleeland-/why-im-leaving-the-l_b_49697.html
publisher=The Huffington Post
date=2007-05-28
] (the beat that earned her her Pulitzer). She speculated that the paper's revenue shortfall could be reversed by expanding coverage of economic justice topics which she believes are increasingly relevant to Southern California; she cited the paper's attempted hiring of a "celebrity justice reporter" as an example of the wrong approach.

In 2000, the Times-Mirror Company was purchased by the Tribune Company of Chicago, Illinois, ending one of the final examples of a family-controlled metropolitan daily newspaper in the U.S. ("The New York Times", "The Seattle Times", and others remain). John Carroll, former editor of the Baltimore Sun, was brought in to restore the luster of the newspaper. During his reign at the Los Angeles Times he eliminated more than 200 jobs, but it was not enough for parent company Tribune. Despite operating profits of 20 percent the Tribune executives were unsatisfied with returns and by 2005 John Carroll had left the "Los Angeles Times".

Dean Baquet replaced John Carroll, who refused to impose the additional cutbacks mandated by Tribune. Baquet was the first African American to hold this type of editorial position at a top-tier daily. During Baquet and Carroll's time at the paper it won 13 Pulitzers, more than any other paper but the "New York Times". [cite news
author=Pappu, Sridhar
title=Reckless Disregard: Dean Baquet on the gutting of the Los Angeles Times
url=http://www.motherjones.com/news/feature/2007/03/reckless_disregard.html
publisher=Mother Jones
date=March/April 2007
] Subsequently, Baquet was himself ousted for not meeting the demands of the Tribune Group- as was publisher Jeffrey Johnson - and replaced by James O'Shea of the Chicago Tribune. O'Shea himself left in January, 2008 after a budget dispute with publisher David Hiller.

The paper's content and design style has been overhauled several times in recent years in attempts to help increase circulation. In 2000, a major change more closely organized the news sections (related news was put closer together) and changed the "Local" section to the "California" section with more extensive coverage. Another major change in 2005 saw the Sunday "Opinion" section retitled the Sunday "Current" section, with a radical change in its presentation and columnists featured. There are regular cross-promotions with co-owned KTLA to bring evening news viewers into the "Times" fold.

In early 2006, The Times closed its San Fernando Valley printing plant, leaving press operations at the Olympic Plant and Orange County. Also in 2006, the Times announced its circulation at 851,532, down 5.4% from 2005. The Times's loss of circulation is the highest out of the top ten newspapers in the U.S. [cite news
author=Lieberman, David
url=http://www.usatoday.com/tech/news/2006-05-08-newspaper-circulation_x.htm
title=Newspaper sales dip, but websites gain
publisher=USATODAY.com
date=2006-05-09
] Despite this recent circulation decline, many in the media industry have lauded the newspaper's effort to decrease its reliance on 'other-paid' circulation in favor of building its 'individually-paid' circulation base - which showed a marginal increase in the most recent circulation audit. This distinction reflects the difference between, for example, copies distributed to hotel guests free of charge (other-paid) versus subscriptions and single-copy sales (individually-paid).

In December 2006, a team of Times reporters delivered management with a critique of the paper's online news efforts known as the Spring Street Project.cite news
last = Saar
first = Mayrav
title = LAT's Scathing Internal Memo. Read It Here.
url = http://www.mediabistro.com/fishbowlLA/on/lats_scathing_internal_memo_read_it_here_51895.asp
work = FishbowlLA
publisher = mediabistro.com
date = 2007-01-26
] The report, which condemned the Times as a "web-stupid" organization,"] was followed by a shakeup in management of the paper's Web site,cite news
last=Roderick
first=Kevin
title=Times retools on web — again
url=http://www.laobserved.com/archive/2007/01/times_retools_on_web_agai.php
publisher=LA Observed
date=2007-01-24
] latimes.com, and a rebuke of print staff who have "treated change as a threat."cite news
last=Welch
first=Matt
title=Spring Street Project unveiled!
url=http://opinion.latimes.com/opinionla/2007/01/spring_street_p.html
publisher=latimes.com
date=2007-01-24
]

Under Sam Zell's ownership

On April 2, 2007, the Tribune Company announced its acceptance of Sam Zell's offer to buy the "Chicago Tribune", the "Los Angeles Times", and all other company assets. Zell announced plans to take the company private and sell off the Chicago Cubs baseball club. He put up for sale the company's 25 percent interest in Comcast SportsNet Chicago. Up until the time of shareholder approval, Los Angeles billionaires Ron Burkle and Eli Broad had the right to submit a higher bid, in which case Zell would have received a $25 million buyout fee. [cite news
url=http://www.suntimes.com/news/metro/324173,CST-NWS-Trib03.article
title=Tribune goes to Zell
work=Chicago Sun-Times
date=2007-04-03
Dead link|date=September 2008
]

The paper reported on July 3 2008 that it planned to cut 250 jobs by Labor day and reduce the number of published pages by 15%. [cite news
last=Hiltzik
first=Michael A.
title=Los Angeles Times to cut 250 jobs, including 150 from news staff: The newspaper cites falling ad revenue in economic slowdown
url=http://www.latimes.com/business/printedition/la-fi-times3-2008jul03,0,1545512.story
publisher=Los Angeles Times
date=2008-07-03
] [cite web
last=Politi
first=Daniel
title=Today's Papers: "You Have Been Liberated"
url=http://www.slate.com/id/2194811/
publisher=Slate.com
date=2008-07-03
] That included about 17% of its news staff, as part of the newly private media company's mandate to slash costs. Since Zell bought Tribune, the paper has been struggling to deal with a heavy load of debt. "We've tried to get ahead of all the change that's occurring in the business and get to an organization and size that will be sustainable," Hiller said.

The changes and cuts have been controversial, prompting criticism from such disparate sources as a [http://www.jewishjournal.com/sowhatsnew/item/the_los_angeles_bagels_20080802/ Jewish Journal commentary] , an anonymously written employee blog called [http://www.tellzell.com Tell Zell] and a satirical Web site, [http://notthelatimes.com Not the L.A. Times] .

Competition and rivalry

By the mid-1940s, the "Los Angeles Times" was the leading newspaper in terms of sales in the Los Angeles metropolitan area. After World War II, it launched "The Mirror" an afternoon tabloid to compete with Hearst's "Herald-Express". "The Mirror" absorbed "The Los Angeles Daily News" in 1954 and ceased publication in 1962, when the Herald-Express was merged with the morning "Los Angeles Examiner".

In 1989, its last rival for the Los Angeles daily newspaper market, The "Los Angeles Herald Examiner", went out of business, making Los Angeles nominally a one-newspaper city. However, in the suburban neighborhoods of the San Fernando Valley, "The Times" still competed with "The Valley News and Greensheet", which later renamed itself "The Daily News of Los Angeles" to compete with the "Times." "The L.A. Times" has an Orange County edition (with its own printing presses and editorial staff) that competes with the Santa Ana based "The Orange County Register". "La Opinión", a Spanish language daily newspaper previously owned by "The Times" for several years in the 1990s, also sells many papers.

Outside of the city of Los Angeles proper, "The Times" also competes against several smaller daily and weekly papers in nearby Southern California cities. Examples include "The Long Beach Press-Telegram", "The Daily Breeze" (South Bay), "The Ventura County Star", "The San Gabriel Valley Tribune", "The Pasadena Star-News" and the Canyon news.

In the 1990s, the Times attempted to publish various editions catering to far flung areas. Editions included a Ventura County edition, an Inland Empire edition, a San Diego County edition, and a "National Edition" that was distributed to Washington, D.C. and the San Francisco Bay Area. The National Edition was closed in December 2004. Of these, only the Inland Empire and Ventura County editions remains, although nearby cities such as Bakersfield, Las Vegas, Barstow and Needles still sell the Times in selected newsstands.

Some of these editions were folded in to "Our Times", a group of community newspapers included in home delivery and newsstand editions of the regular Los Angeles Metro newspaper. "Our Times" was also founded in Santa Monica, due to the closure of the long time "Outlook" newspaper.

Today, remnants of "Our Times" are the "Times Community Newspapers" that are inserted on a regular basis in some areas of the Los Angeles Times. "Times Community Newspapers" are primarily independent local newspapers that were purchased by the Los Angeles Times during its expansion phase, but have a large enough readership and advertiser base to be continued. These include the "News-Press" in Glendale, the "Leader" in Burbank (and surrounding areas), the "Sun" in La Crescenta and surrounding regions, the "Daily Pilot" in Newport Beach and surrounding cities, and the "Independent" in Huntington Beach.

Features

Among its current staff are columnists Steve Lopez and Patt Morrison, popular music critics Robert Hillburn and Randy Lewis, film critic Kenneth Turan, entertainment industry columnist Patrick Goldstein and numerous award-winning reporters.

Sports columnists include Bill Plaschke, who is also a panelist on ESPN's "Around the Horn", T.J. Simers, Kurt Streeter and Helene Elliott, the first female sportswriter to be inducted into the Hockey Hall of Fame. Former sports editor Bill Dwyre is also now a columnist.

One of the Times' best-known news columns is "Column One," a feature that appears daily on the front page to the left-hand side. Established in September 1968, it is a place for the weird and the interesting; in the "How Far Can a Piano Fly?" (a compilation of Column One stories) introduction, Patt Morrison writes that the column's purpose is to elicit a "Gee, that's interesting, I didn't know that" type of reaction.

The Times also embarks on a number of investigative journalism pieces, researching and dissecting a certain scandal or unfavored part of society. A series in December 2004 on the King-Drew Medical Center led to a Pulitzer Prize and a more thorough coverage of the hospital's troubled history. Most recently, Lopez wrote an acclaimed five-part series on the civic and humanitarian disgrace of Los Angeles' Skid Row.

Controversies

The credibility of the "Times" suffered greatly when it was revealed in 1999 that a revenue-sharing arrangement was in place between the "Times" and Staples Center in the preparation of a 168-page magazine about the opening of the sports arena. The magazine's editors and writers were not informed of the agreement, which breached the "Chinese wall" that traditionally has separated advertising from journalistic functions at American newspapers. Publisher Mark Willes also had not prevented advertisers from pressuring reporters in other sections of the newspaper to write stories favorable to their point of view. [cite news
author=Elder, Sean
title=Meltdown at the L.A. Times
url=http://www.salon.com/media/log/1999/11/05/media/
publisher=Salon.com
date=1999-11-05
accessdate=2007-03-26
]

Michael Kinsley was hired as the Opinion and Editorial (Op-Ed) Editor in April 2004 to help improve the quality of the opinion pieces. His role was controversial, as he forced writers to take a more decisive stance on issues. In 2005, he created a Wikitorial, the first Wiki by a major news organization. Although it failed, readers could combine forces to produce their own editorial pieces. He resigned later that year.

On November 12, 2005, new Op-Ed Editor Andrés Martinez shook things up by announcing the firing of leftist op-ed columnist Robert Scheer and conservative editorial cartoonist Michael Ramirez, replacing the two with a more diversified lineup of regular columnists. The change was not well-received by liberal readers, many of whom accused the newspaper of trying to silence liberal voices and remove controversial writers.

The "Times" has also come under controversy for its decision to drop the weekday edition of the Garfield comic strip in 2005, in favor of a hipper comic strip Brevity, while retaining the Sunday edition. Garfield was dropped altogether shortly thereafter. [cite news
author=Astor, Dave
title='L.A. Times' Drops Daily 'Garfield' as the Comic Is Blasted and Praised
url=http://www.editorandpublisher.com/eandp/article_brief/eandp/1/1000746277
work=Editor & Publisher
publisher=Nielsen Business Media, Inc.
date=2005-01-05
accessdate=2007-03-26
archiveurl=http://www.n-philes.com/forums/printthread.php?t=9299
archivedate=2005-01-07
]

Following the GOP's defeat in the 06 mid-term Elections, an Opinion piece published on November 19, 2006 by Joshua Muravchik, a leading neoconservative and a resident scholar at the conservative view American Enterprise Institute, titled BOMB IRAN shocked some readers, with its hawkish overtures in support of more unilateral action by the United States, this time against Iran. [cite news
author=Muravchik, Joshua
title=Bomb Iran
url=http://www.latimes.com/news/opinion/la-op-muravchik19nov19,0,1681154.story?coll=la-opinion-center
publisher=Los Angeles Times
date=2006-11-19
accessdate=2007-03-26
]

On March 22, 2007, editorial page editor Andrés Martinez resigned following an alleged scandal centering around his girlfriend's professional relationship with a Hollywood producer who had been tapped to guest edit a section in the newspaper. [cite news
author=Rainey, James
title=Editor Resigns over Killed Opinion Section
url=http://www.latimes.com/business/la-fi-andres23mar23,0,6732948.story?coll=la-home-headlines
publisher=Los Angeles Times
date=2007-03-22
accessdate=2007-03-26
archiveurl=http://www.infowars.net/articles/march2007/230307Editor.htm
archivedate=2007-03-23
] In an open letter penned upon leaving the paper, Martinez blasted the publication for allowing the Chinese Wall between the news and editorial departments to be weakened, accusing news staffers of lobbying the opinion desk. [cite news
author=Martinez, Andrés
title=Grazergate, an Epilogue
url=http://opinion.latimes.com/opinionla/2007/03/grazergate_the_.html
publisher=Los Angeles Times
date=2007-03-22
accessdate=2007-03-26
]

Also in March 2007 the "Times" faced rumors that publisher David Hiller suggested and approved former Secretary of Defense, Donald Rumsfeld, with whom Hiller has close personal and business contacts, for a guest editorial position at the newspaper.cite news
author=Finke, Nikki
title=LA Times Publisher's Friend and Tribune Co Ex-Director Don Rumsfeld was asked to Guest-Edit after Grazer
url=http://www.deadlinehollywooddaily.com/exclusive-la-times-publishers-friend-and-tribune-co-former-director-donald-rumsfeld-was-to-guest-edit-opinion-pages-after-grazer/
publisher=Deadline Hollywood Daily
date=2007-03-25
accessdate=2007-03-26
] Rumsfeld was an influential Iraq war hawk in the George W. Bush administration. Rumsfeld also has strong ties to the "Times"' parent company, the Tribune Company, where he was a member of the board of directors.

"Gropegate"

The "Times" drew fire for a last-minute story before the 2003 California recall election alleging that gubernatorial candidate Arnold Schwarzenegger groped scores of women during his movie career. While the story itself was not discredited, the newspaper's motives and timing were brought into question. The newspaper ran the story days before the recall even though it had prepared the story weeks beforehand.

Columnist Jill Stewart pointed out that the "Times" did not do a story on allegations that former Governor Gray Davis had verbally and physically abused women in his office. The Schwarzenegger story was run with a number of anonymous sources (four of the six alleged victims were not named); however, in the case of the Davis allegations, the "Times" decided against running the Davis story because of its reliance on anonymous sources. [cite news
author=Stewart, Jill
date=2003-10-04
title=LA Times Covers Up Davis Violence on Female Staff
url=http://www.jillstewart.net/php/issues/issue1004.php
work=jillstewart.net
archiveurl=http://www.american-reporter.com/3,056w/1300.html
archivedate=2006-12-23
] [cite news
author=Stewart, Jill
date=2003-10-14
title=How the Los Angeles Times Really Decided to Publish its Accounts of Women Who Said They Were Groped
url=http://www.jillstewart.net/php/issues/issue1014.php
work=jillstewart.net
archiveurl=http://www.chemistry.ohio-state.edu/~jherring/war/latimesbias.pdf
archivedate=2003-10-14
] [cite news
author=Cohn, Gary; Hall, Carla; Welkos, Robert W.
date=2003-10-02
title=Women Say Schwarzenegger Groped, Humiliated Them
url=http://www.latimes.com/news/printedition/front/la-me-women2oct02001424,1,7931228,print.story?coll=la-headlines-frontpage
work=The Los Angeles Times
archiveurl=http://www.commondreams.org/headlines03/1002-01.htm
archivedate=2003-10-02
]

Times editor John Carroll stated that the "Times" lost over 10,000 subscribers due to the negative publicity surrounding this article. [cite news
title=ASNE recognizes Los Angeles Times editor for leadership
url=http://www.asne.org/index.cfm?ID=5133
work=ASNE.org
publisher=American Society of Newspaper Editors
date=2004-03-24
]

Book Prizes

Ever since 1980, the "Los Angeles Times" has awarded a set of annual book prizes. The Prizes "currently have nine single-title categories: biography, current interest, fiction, first fiction (the Art Seidenbaum Award added in 1991), history, mystery/thriller (category added in 2000), poetry, science and technology (category added in 1989), and young adult fiction (category added in 1998). In addition, the Robert Kirsch Award is presented annually to a living author with a substantial connection to the American West whose contribution to American letters deserves special recognition" [ [http://www.latimes.com/extras/bookprizes/index.html "Los Angeles Times" Book Prizes home page] ] .

The Book Prize program was founded by Art Seidenbaum, a Times book editor from 1978 to 1985; an award named after him was added a year after his death in 1990. Works are eligible during the year of their first U.S. publication in English, though English does not have to be the original language. The author of each winning book and the Kirsch Award recipient receives a citation and $1,000.

Notable contributors

* J. A. Adande, sports columnist
* Paul Conrad, cartoonist
* Christine Daniels, sports writer
* Borzou Daragahi, Beirut bureau chief
* Bob Drogin, national political reporter
* Helene Elliott, sports journalist
* Steve Harvey, columnist
* Steve Lopez, columnist
* Doyle McManus, Washington bureau chief
* Jim Murray (sportswriter), columnist
* Ross Newhan, sports
* Bill Plaschke, sports columnist
* Jack Smith (columnist), columnist
* Peter Wallsten, national political reporter
* David Willman, investigative reporter

References

General references

* Edward Maddin Ainsworth, "History of Los Angeles Times," ca. 1940.
* Robert Gottlieb, "Thinking Big", New York: Putnam, 1977.
* David Halberstam, "The Powers That Be", New York: Knopf, 1979.
* Jack R. Hart, "The information empire: The rise of the Los Angeles Times and the Times Mirror Corporation," Washington, D.C.: University Press of America, 1981.

Notes

External links

* [http://www.latimes.com/ Official website]
* [http://www.tribune.com/ Tribune Company]
* [http://travel.latimes.com/ Los Angeles Times Travel]
* [http://unitproj.library.ucla.edu/dlib/lat/ Los Angeles Times photonegative archive. Department of Special Collection. Charles E. Young Research Library, UCLA]
* [http://www.info-news.com.ar/pagina.php?idpagina=argentina Los Angeles Times Frontpage (Updated)]



Wikimedia Foundation. 2010.

Look at other dictionaries:

  • Los Angeles Times — Pays  États Unis Langue Anglais Périodicité Quotidien Genre Généraliste Diffusion …   Wikipédia en Français

  • Los Angeles Times — Edificio de Los Angeles Times Tipo Diario Ma …   Wikipedia Español

  • Los Angeles Times — Тип ежедневная газета Формат широкоформатный Владелец Tribune Company Издатель Eddy Hartenstein …   Википедия

  • Los Angeles Times — Los Angeles Times, The trademark a serious daily newspaper produced in Los Angeles and also sold in other parts of the US …   Dictionary of contemporary English

  • Los Angeles Times — Logo Das Los Angeles Times Building …   Deutsch Wikipedia

  • Los Angeles Times — a newspaper for the US city of Los Angeles first published in 1881. It has won more than 20 Pulitzer Prizes and is considered to be one of America’s best newspapers. The Los Angeles Times Syndicate supplies special articles to newspapers and… …   Universalium

  • Los Angeles Times — Diario matutino estadounidense. Fundado en 1881, fue comprado en 1884 por Harrison Grey Otis (1837–1917) e incorporado a The Times Mirror Co. (el guión fue borrado del nombre después). El periódico prosperó y se transformó en un poderoso actor… …   Enciclopedia Universal

  • Los Angeles Times — major daily newspaper published in California (USA) …   English contemporary dictionary

  • Los Angeles Times bombing — Rubble of the Los Angeles Times building in 1910 Location Los Angeles, California, United Sta …   Wikipedia

  • Los Angeles Times 500 — Veranstaltungsort: Ontario Motor Speedway Hauptsponsor: Los Angeles Times Erstes Rennen: 1971 Letztes Rennen: 1980 Distanz: 500 Meilen (805 km) Anzahl Runden: 200 Ehemalige Namen …   Deutsch Wikipedia


Share the article and excerpts

Direct link
Do a right-click on the link above
and select “Copy Link”

We are using cookies for the best presentation of our site. Continuing to use this site, you agree with this.