New Tang Dynasty Television

New Tang Dynasty
Launched 2001
Website Main Site

NTD English NTD French NTD Canada NTD Vietnamese NTD Spanish NTD Russian NTD Japanese NTD Korean NTD Indonesian

Availability
Satellite
ST 1 (Asia) 3689 H 3000 3/4
NSS 6 (Australia) 12736 V 3333 2/3
Hot Bird 8 (Europe) 10971 H 27500 3/4
Galaxy 19 (North America) 11836 V 20765 3/4
Cable
Rogers Cable (Canada) Channel 630
Available on several cable systems including: Comcast, Time Warner Cable & Charter Check local listings for channels
IPTV
Novus Entertainment (Canada) Channel 340

New Tang Dynasty (NTD) Television (Chinese: 新唐人電視臺; pinyin: Xīntángrén Diànshìtái) is a television broadcaster based in New York City, with correspondents in over 70 cities worldwide. The company was founded by Falun Gong practitioners. Its stated mission is to bring truthful and uncensored information into and out of China; to restore and promote traditional Chinese culture; and to facilitate mutual understanding between the East and West.

The company was referred to as NTDTV until mid-2010, when the preferred abbreviation was shortened to NTD.

Contents

History

NTD was founded as in 2001 as a Chinese language station by a group of professionals who practiced Falun Gong. It was intended to offer an alternative to the Chinese government’s dominance in the Chinese media industry. The station has a regular focus on the promotion of traditional Chinese culture, and devotes extensive news coverage to Chinese human rights issues, taking a critical stance on abuses of power by the Communist Party of China.

Since its founding, NTD has expanded to include English, Spanish, Japanese, French, and several other language editions. Its content offerings include news and analysis, arts and culture, travel, entertainment news, health and lifestyle, and children’s programming.[1]

The station's critical reporting on the Communist Party of China has prompted censorship and alleged interference with its reporting and business operations by the Chinese government.

NTD began broadcasting via satellite in North America in February 2002, and expanded its audience into mainland China in April 2004. At present, the station's satellite coverage reaches Asia, Europe, and Australia in several languages.

According to the Wall Street Journal, NTD is, along with The Epoch Times and Sound of Hope radio station, part of a media empire founded by and affiliated with Falun Gong practitioners.[2][3] The Wall Street Journal reported in 2004 that the journal is registered as Universal Communications Network, which names top FLG spokesman Gail Rachlin as one of its three directors. NTD's President Zhong Lee denied that NTD is a Falun Gong TV station, however, and maintained that the station's operation is independent from Falun Gong.[4].

The station's broadcasts can theoretically reach 200 million viewers globally, including 50 million in mainland China, according to the Wall Street Journal.[5]

Programming

NTD broadcasts 24/7, and offers a variety of original and syndicated programming, including news, arts and culture shows, travel, entertainment news, health and lifestyle, and children’s programing.[6]

The station is best known for its news and analysis segments, which have been noted for an emphasis on issues such as human rights abuses in China, including the persecution of Falun Gong practitioners.

The Wall Street Journal reported that the station broke news of SARS in 2003, three weeks before the Chinese government admitted publically that there was an epidemic. (It went on to cause at least 774 deaths.) The station offered extensive coverage of democratic elections in Taiwan, and the death of purged former Chinese General Secretary Zhao Ziyang. The Chinese language station regularly airs a video version of the Nine Commentaries on the Communist Party, an editorial series offering a strong critique of Chinese Communist Party rule.[7]

Cultural Outreach

As part of its mission to promote “appreciation and awareness of traditional Chinese culture,” NTD organizes and produces a variety of cultural outreach programs, including Chinese classical dance, martial arts, and culinary competitions. The station frames these activities within a context of reviving true Chinese cultural and moral traditions that have been lost under Communist Party rule.

From 2004 - 2006, NTD produced and televised an annual Chinese New Year Spectacular, a performance featuring classical Chinese dance and music. The show's performances contained ethnic and folk dances, dances depicting Chinese legends and moral tales, solo musical performances, and messaging and imagery sympathetic to Falun Gong, and included artistic representations of the persecution of practitioners in China. These shows have since been continued as traveling stage productions by a dedicated organisation, Shen Yun Performing Arts.

In 2008, the station began organizing a series of annual competitions open to ethnic Chinese participants in fields of classical Chinese dance, martial arts, traditional clothing design, painting, music, photography, and Chinese cooking.[8]

Censorship

NTD's anti-Communist Party stance and reportage on human rights issues in China has led to interference and political pressure from the Chinese Communist Party and its overseas embassies.[9] In turn, along with dissuading government officials from attending the New Year's show, the Chinese embassy in the United States accused NTD of being used to "spread anti-China propaganda" and "distorting Chinese culture".[10]

In January 2007, a theater in South Korea scheduled to host the New Year's performance cancelled their booking at the last minute, which NTD alleged was because China threatened actions against upcoming Korean shows in Mainland China.[11]

In June 2008, media watchdog Reporters Without Borders ("RSF") accused Eutelsat of closing down transmissions of NTD through its W5 satellite to appease the Chinese government,[12] and appealed to Eutelsat CEO Giuliano Berretta to quickly reverse its decision to suspend NTD’s use of Eutelsat. According to RSF, the NTD shutdown was a "premeditated, politically-motivated decision". RSF stated that they were in possession of a recording of a purported conversation with a Beijing employee of Eutelsat confirming the allegations.[12] Eutelsat claimed that the shutdown was due to a technical failure, and denied the validity of the conversation.[citation needed]

On 20 August, 2008, the International Federation of Journalists released a statement calling on Eutelsat restore NTD and three radio stations including Sound of Hope. The statement accused Eutelsat of bowing down to political pressure, and argued how the approaching Beijing Olympics could have resulted in the Chinese government's increasing pressure to censor the broadcasting of NTD.[13]

The European Parliament also called on Eutelsat to reverse their decision to shut down NTD. Following this, Eutelsat issued a press release and written declaration, denying all charges of censorship against NTD. The company insists that NTD's shutdown resulted solely from the technical failure experienced by W5 satellite, and adds that NTD is being broadcast across Europe via Eutelsat's HOT BIRD video neighbourhood.[14]

In June of 2010 the Canadian Prime Minister's Office cancelled a press conference that NTD and Epoch Times would have attended, so that Chinese President Hu Jintao would not come into contact with the broadcaster, allegedly following terms from the Chinese consulate. According to the Toronto Star, such press conferences are usually standard procedure for foreign leaders visiting the Parliament, and the cancellation was seen as an extraordinary measure to keep NTD away from the Chinese President.[15]

References

  1. ^ NTD [1]
  2. ^ Chen, Kathy Chinese Dissidents Take On Beijing Via Media Empire Wall Street Journal 11-15-2007
  3. ^ Lum, Thomas CRS Report page CRS-8, list of Falun Gong-affiliated media
  4. ^ Susan V. Lawrence (April 14, 2004). "Falun Gong Adds Media Weapons In Struggle With China's Rulers". Wall Street Journal (Eastern edition): p. B.2I. 
  5. ^ "Not a Pretty Dish". Wall Street Journal. 17 March 2005. http://online.wsj.com/article/SB111101769524481719.html?mod=opinion_main_europe_asia. 
  6. ^ NTD [2]
  7. ^ "New Tang Dynasty". Web.archive.org. 2006-05-10. Archived from the original on 2006-05-10. http://web.archive.org/web/20060510023534/http://www.ntdtv.com/xtr/eng/aAboutXTR_e.htm. Retrieved 2009-12-18. 
  8. ^ NTD, Global Competition Series, accessed 02-06-2011
  9. ^ "Chinese Regime Tries to Crush Cultural Show in Canada". The Epoch Times. 2007-01-18. http://en.epochtimes.com/news/7-1-18/50601.html. Retrieved 2007-06-13. 
  10. ^ "Enjoy the Holidays and Stay away from the so-called "Chinese New Year Gala" of the New Tang Dynasty Television". Chinese Embassy in the United States of America. 7 January 2008. http://www.china-embassy.org/eng/gyzg/t397390.htm. 
  11. ^ "Chinese Regime Pressures Seoul to Cancel Cultural Show". The Epoch Times. 2007-01-10. http://en.epochtimes.com/news/7-1-10/50292.html. Retrieved 2007-06-13. 
  12. ^ a b Reporters Without Borders: European satellite operator Eutelsat suppresses independent Chinese-language TV station NTD to satisfy Beijing, 10 July 2008, retrieved on 2009-01-19
  13. ^ International Federation of Journalists: IFJ Calls on Eutelsat To End Bar on Chinese NTDTV Broadcasts, 20 August 2008, retrieved on 2009-01-19
  14. ^ Eutelsat reaffirms to European institutions the irreversible and purely technical nature of the incident resulting in the interruption of consumer broadcasting services through its W5 satellite, 15 January 2009, retrieved on 2009-01-19
  15. ^ Susan Delacourt, "Harper helps Hu keep critics away", Fri Jun 25, 2010

External links

http://www.shenyunperformingarts.org/ ShenYun Performing Arts

http://www.competitions.ntdtv.com/en/index.php/ NTD International Chinese Competitions


Wikimedia Foundation. 2010.

Look at other dictionaries:

  • New Tang Dynasty Television — (NTDTV) (Chinesisch (traditionell): 新唐人電視臺) ist ein Falun Gong naher,[1] chinesischsprachiger Fernsehsender mit Sitz in New York City, gegründet 2001. Der Sender hat einen starken Bezug zu Menschenrechtsthemen und bemüht sich nach besten Kräften …   Deutsch Wikipedia

  • New Tang Dynasty Television — (NTDTV) (chino: 电视台 新唐人, pinyin:Diànshìtái xīntángrén) Es un medio de comunicacion con sede en Nueva York, posee corresponsales en más de 50 ciudades en todo el mundo. La misión declarada de la compañía es favorecer el entendimiento mutuo entre… …   Wikipedia Español

  • New Tang Dynasty TV — Infobox TV channel name= New Tang Dynasty logofile=NTD TV.jpg logoalt= logosize= slogan= launch=2001 owner= former names = sister names= web= [http://www.ntdtv.com ntdtv.com] terr avail=None terr serv 1= sat serv 1=Dish Network sat chan 1=N/A… …   Wikipedia

  • Tang Da Wu — (唐大雾) Born 1943 (age 67–68) Singapore Nationality Singaporean Field Drawing, painting, sculpture …   Wikipedia

  • New Heavenly Sword and Dragon Sabre — Hong Kong VCD cover art Also known as The Heaven Sword and Dragon Saber Genre …   Wikipedia

  • List of foreign television channels available in Mexico — The Secretariat of Communications and Transport (SCT) regulates which television channels are allowed to air in Mexico. Although the vast majority of television channels available in Mexico are Mexican owned and operated, the SCT allows certain… …   Wikipedia

  • List of Chinese language television channels — This is a list of television channels that are broadcast in Chinese language or offer at least some programming in Chinese.Canada*Fairchild Television, in Calgary, Toronto, Vancouver *Talentvision in Vancouver *OMNI.2 in Toronto *OMNI BC in… …   Wikipedia

  • List of foreign television channels available in Canada — The Canadian Radio television and Telecommunications Commission (CRTC) regulates which television channels are allowed to air in Canada. Although the vast majority of television channels available in Canada are Canadian owned and operated, the… …   Wikipedia

  • List of television networks — This is a list of television networks.3*3sat German Culture channel with contribution of German, Swiss and Austrian TV stations (ARD, ZDF, ORF, SF)A*A E Entertainment *Aaj Tak Hindi news channel, India *ATN Aastha Channel Spiritual/Hindu… …   Wikipedia

  • Tibet during the Ming Dynasty — The exact nature of Sino Tibetan relations during the Ming Dynasty (1368–1644) of China is unclear. Some modern scholars living and working in the People s Republic of China assert that the Ming Dynasty had unquestioned sovereignty over Tibet,… …   Wikipedia

Share the article and excerpts

Direct link
Do a right-click on the link above
and select “Copy Link”

We are using cookies for the best presentation of our site. Continuing to use this site, you agree with this.